„Nordika“ slaptas tvarumo ginklas – energiją taupantis robotas

Pirmadienis, 27 gegužės 2024

Autorius: Nordika

Kada prekybos centras gali vadintis tvariu? Ar tam užtenka deramai surūšiuoti atliekas ir pakeisti lemputes? „Nordika“ Turto valdymo grupės vadovė Jurgita Viršilienė atskleidžia, jog šią filosofiją stengiasi įtraukti į kiekvieną jų kliento žingsnį centre – prekybos slėnis integruoja žaliąją praktiką nuo mažiausių smulkmenų, jog tvarumas taptų prieinama kasdienio apsipirkimo dalimi.

„Manome, jog mūsų pastangos būti žalesniais neapsiriboja tradicinėmis priemonėmis. Siekiame įtraukti ir pačius lankytojus į šias praktikas, kurias jie gali pamatyti, pajusti ir tiesiogiai dalyvauti. Tokie renginiai kaip Knygų festivalis ir „Antrojo šanso mugė“ yra daugiau nei tik smagus laisvalaikio praleidimas – tai iš esmės yra edukacinės patirtys, keičiančios mūsų mąstyseną, skatinančios medžiagų perdirbimą ir pakartotinį panaudojimą“, – sako J. Viršilienė

Vienu iš tvarių metodų tapo reklaminės medžiagos panaudojimas.

„Siekiame, jog mūsų reklaminės priemonės nenueitų perniek. Seni plakatai, kartono ir plastiko medžiagos surenkamos ir panaudojamos pakartotinai. Taip ne tik sumažiname atliekų kiekį, bet ir konkrečiais veiksmais klientams parodome praktinius perdirbimo būdus. Renginių metu taip pat platiname daugkartinio naudojimo pirkinių maišelius, pagamintus iš ekologiškos medvilnės, taip skatinant pirkėjus mažinti vienkartinių plastikinių gaminių kiekį“, – priduria ji.

Be to, „Nordika“ visame prekybos centre įrengė specialias stoteles, kuriose lankytojai gali keistis įvairiais daiktais – nuo drabužių iki žaislų ir indų.

„Šios mainų stotelės tapo itin populiarios, ypač mūsų žaislų mainų dėžutė alėjoje, kuria naudojasi patys mažiausi mūsų lankytojai. Taip vaikams padedame suprasti, jog naujo žaislo nebūtina ieškoti parduotuvės lentynose, o galima su kažkuo juk apsimainyti“, – dalijasi pašnekovė.

Šventiniu laikotarpiu prekybos centras laikosi tvaraus požiūrio ir į dekoracijas bei dovanas.

 „Naują šventinį dekorą sukuriame atnaujindami esamas dekoracijas, užuot pirkę naujas. Taip pat rengiame dirbtuves, kuriose klientai gali patys susikurti kalėdinius atvirukus iš panaudotų medžiagų. Be to, propaguojame ir dovanų kortelių kampaniją, skatinančią apgalvotą dovanojimą – taip sumažinant nepageidaujamų, nepraktiškų daiktų atsiradimą kiekvieno namuose šventiniu laikotarpiu“, – pasakoja „Nordika“ atstovė.

„Nordika“ zero waste filosofija pritaikoma ir mažiausiose centro prekybos vietose.

„Siūlome nuolaidas pirkėjams, kurie atsineša savo tarą ar maišelius, pavyzdžiui, prekybos centro kavinėse ir birių produktų krautuvėlėse. Be to, pirkėjai tikrai pastebi ir ženklus, jiems primenančius apie galimybę apsipirkti be čekio, taip gerokai sumažinant popieriaus naudojimą“, – priduria ji.

Techninės naujovės ir aplinkosaugos sertifikatai

Prekybos centras „Nordika“ įgijo prestižinį BREEAM sertifikatą, patvirtinantį, jog laikomasi aukštų aplinkosaugos ir energijos vartojimo efektyvumo standartų. Šis sertifikatas – daugelio aspektų visuma, nuo projektavimo, statybos metu naudotų medžiagų ir procesų, iki kasdieninės pastato eksploatacijos ypatumų.

„Nepamiršome ir efektyvaus apšvietimo – maždaug 90 proc. šviestuvų pakeitėme į LED šviestuvus, taip gerokai sumažindami energijos suvartojimą ir kartu užtikrindami tinkamą apšvietimą visame prekybos centre“, – sako J. Viršilienė.

Efektyvus vandens valdymas – kitas svarbus uždavinys prekybos centro tvarumo pastangose. Atlikti pakeitimai, vandens srauto sumažinimui, tačiau nedarant poveikio funkcionalumui. O visa tai prižiūri išmaniosios stebėjimo sistemos, padedančios valdyti suvartojimą ir užkirsti kelią nutekėjimams.

Vienas iš technologiškai pažangiausių „Nordika“ tvarumo aspektų –  R8 tech įrankio, kuris paremtas dirbtiniu intelektu, naudojimas. Ši automatizavimo sistema valdo prekybos centro ŠVOK (šildymo, vėdinimo, oro kondiciniavimo) sistemas, optimizuoja energijos naudojimą, tokiu būdu taupydama energijos resursus.

„R8 tech mums gelbsti efektyviai valdyti mūsų šildymo, vėsinimo ir vėdinimo poreikius. Automatizavę šias sistemas, tausojame energijos išteklius ir kartu užtikriname malonią aplinką mūsų lankytojams“, – teigia „Nordika“ Turto valdymo grupės vadovė Jurgita Viršilienė.

Temos: Komercinis NT